Polega na udzieleniu partnerowi amerykańskiemu licencji na sprzedaż wyrobu opartego o unikalny, opatentowany know-how. Wymaga posiadania unikalnego rozwiązania.
Polska firma, posiadająca unikalny produkt bądź technologie, może udzielić licencji na korzystanie z niej na terenie Stanów Zjednoczonych w zamian za opłatę licencyjną. Licencjobiorca bierze na siebie wszelkie dalsze czynności związane z produkcją i sprzedażą w USA.
Zaletą licencjonowania jest możliwość uzyskiwania stałego dochodu bez konieczności ponoszenia nakładów na rynku amerykańskim. W przypadku dużej skali sprzedaży, przychody licencjodawcy mogą być bardzo wysokie.
Wadą jest niski poziom kontroli nad działaniami licencjobiorcy, możliwość skopiowania produktu przez konkurencyjne firmy, oraz trudność pozyskania partnerów w USA.
Sukces procesu licencjonowania zależy przede wszystkim od jakości i popytu na dany produkt na rynku amerykańskim. Aby sprzedać licencje należy dysponować unikalnym i poszukiwanym przez rynek produktem, oraz posiadać odpowiednią ochronę patentową.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.